Möödunud aastal avasime MG Demoväljaku suve keskpaigas, mistõttu lõppes esimene täispikk välihooaeg meie jaoks alles tänavu sügisilmade saabumisega. Pärnus asuv demoväljak on meie jaoks katselabor mitmes mõttes. Lisaks uute tehnoloogiate katsetamisele soovime oma väljaku najal nii iseendale kui teile tõestada, et suudame ühe tenniseväljaku halduskulusid vähendada ja tulusid tõsta. Esimene hooaeg saagu siin maamärgiks.
Hooajale vastu minnes otsustasime teadlikult sel suvel mitte pingutada. Seadsime tunnihinna ühe puuga paika, vajutasime nuppu ja lasime väljakul ise hakkama saada. Jätsime kasutamata isegi mitmed võimalused, mida MyGames’i platvorm tegelikult pakub – ei seadistanud hindu vastavalt arvatavale nõudlusele, ei loonud kliendigruppe, ei sisestanud püsiaegu, ei saatnud mängijatele teavitusi jne. Me ei teinud mitte midagi ja siin on tulemus…
Hooaja keskmine täituvus 37,1% oli ootamatult positiivne üllatus üsna mitmel põhjusel. Nimelt oli väljak avatud kella 7st hommikul 23ni õhtul ning üsna ootuspäraselt varased hommikutunnid ja hilised õhtutunnid suurt kasutust ei leidnud. Lisaks sellele mahtus kogu hooaja sisse ka 12 täispikka päeva, mil kehva ilma tõttu väljakul ühtki mängu ei toimunud.
Automaatika toimis hästi ja mängijad said enamasti ise hakkama. Vaid mõnel üksikul korral pakkus veel lapsekingades süsteem pisemaid tõrkeid, mistõttu tuli reaalselt väljaku juurde minna, et kliendiga kohtuda või distantsilt uks avada. Kahel korral tuli ette ka topeltbroneeringuid, mille süsteem idee poolest pidanuks välistama. Siinkohal täname mängijaid, kes kogemata vea tuvastasid ja broneeringu tegemiseks “tagaukse” leidsid. Need uksed on nüüd jäädavalt lukku keeratud 🙂
Mida sellest hooajast õppisime?
Esmalt seda, et ükski asi ei saa kunagi valmis ja arendusmeeskond ei puhka kunagi. Kui kõik pisivead saavad parandatud hoo pealt, siis uued ideed kogunevad paberile ja ootavad veidi rahulikumat aega. Talve näiteks.
Suurim väärtus, mille möödunud hooajast kaasa võtame, on andmed. Me ei seadistanud dünaamilisi hinnakirju ega teinud eripakkumisi, sest tahtsime iga tundi, päeva, nädalat ja kuud võrdsel alusel võrrelda. Nüüd me teame, millised ajad on alati täidetud ning millal on mängijaid pigem vähe. Me teame, kuidas mõjutavad mängimist erinevad tähtpäevad ja mis juhtub päev pärast Jaanipäeva. Võiks arvata, et 24. juunil on plats pigem tühi, aga täituvus sel päeval oli 57%. Sealt päev edasi aga lausa 77%.
Meil on 135 päeva ja 774,5 tunni jagu materjali, mida analüüsida, et uueks hooajaks informeeritud otsuseid teha. Me tegelikult ikka veel õpime.
Hooaeg eurodes
Täieliku läbipaistvuse huvides mõõdame möödunud hooaega ka rahas. Teeme siinkohal lihtsa matemaatika arvestades hooaja käivet, automaatika renti ja komisjonitasusid. Iseenda üksikuid töötunde ei hakka me eurodesse ümber arvutama kuna käisime vaid kord nädalas prügikaste tühjendamas ja sedagi tihtilugu iseenda mänguajal.
- Hooaja käive – 11 617€
- Automaatika rent (4,5 kuud) – 562,50€
- Komisjonitasu maksetelt (25%) – 2904,25€
- Tööjõukulu – 🙂
Kui teenustasud maha arvestame, saame väljakuomaniku tuluks 8150 eurot ja 25 senti. Pole sugugi halb tulemus. Arvestades, et keegi mitte midagi ei teinud.
Seega mis siis ikkagi juhtub, kui väljak omapead jätta? Päris ausalt?… Mitte midagi hullu ei juhtu. Juhtuda saab ainult head. Iseteenindusliku väljaku idee ju selles seisnebki, et väljaku omanik või haldaja sellega võimalikult vähe tegelema peaks. Olgu selleks siis eraomanik, noortekeskuse juhataja või kohaliku kooli direktor, kes oma varasemad suved administraatorina telefoni otsas veetis. Väljak saabki ise hakkama ja mitte midagi ei juhtu, kui keegi mitte midagi ei tee.
Meid aga innustab tegudele hoopis teine küsimus: Mis kõik võiks juhtuda, kui me päriselt teeks midagi?
Mis juhtuks siis, kui me kogutud andmeid analüüsiks ja seadistaks hinnakirja vastavalt nõudlusele? Premeeriks näiteks varaseid ärkajaid 5 eurose tunnihinnaga või paneks hinnakirja hoopis ilmast sõltuma? Mis siis, kui kutsuks rohkem treenereid oma väljakule, määraks neile eraldi hinnakirjad ja lubaks neil endil püsiaegu sisestada? Või laseks mängijatel ise turniire korraldada? Mis siis, kui saadaks mängijatele teavitusi, kui tipptunnil aeg vabaneb või teeks hoopis viimase hetke pakkumisi poole hinnaga? Automaatselt muidugi.
Uuel hooajal saame teada. Seniks kena talvepuhkust kõigile õueväljakutele.
Fun facts:
- Esimene unetu, kes tuli hommikul kl 7.00 mängima, saabus alles 2. juulil
- Kõige enam mängitakse lõuna ajal
- Rekordpäeval oli väljak kasutuses 13 tundi järjest
PS: Kui see lugu sind innustas ja soovid kevadel oma väljaku iseteeninduslikuna avada, võta meiega ühendust esimesel võimalusel. Tutvu automaatika hindadega ja loe järgnevast postitusest, miks Õige aeg automaatika tellimiseks on TÄNA.